Mit Kapitel 10 wird auch das Handwerk in SWTOR überarbeitet. Eric Musco hat im offiziellen Forum in einem langen Post die Änderungen aufgelistet.
Allgemein:
- Das Handwerkslevel wird auf 550 erhöht.
- Es werden herstellbare Gegenstände 9. Grades eingeführt. Dies beinhaltet neue Rezepte für alle Berufe, neue Materialien, neue Missionen und neue Vorkommen.
- Farbkristalle besitzen keine Levelbeschränkung mehr.
- Kompetenz-Farbkristalle können nicht mehr hergestellt werden. Sie können nur noch beim PvP-Händler erworben werden.
- Viele Items die vor Patch 4.1 Materialien 8. Grades gebraucht haben, werden nach dem Patch Materialien 9. Grades brauchen.
- Es wird auf der Flotte (Crew-Fähigkeiten) einen Händler geben, der im Verhältnis von 1:1 Materialien 8. Grades in das entsprechende Material 9. Grades umtauscht. Dieser Händler wird mit Patch 4.2 wieder entfernt!
- Alle existierenden 208er Gegenstände werden auf Artefaktqualität (lila) aufgewertet. Das Itemlevel wird dadurch auf 212 erhöht. Dabei bleibt die Attributsverteilung erhalten, die Werte werden nur entsprechend erhöht.
- Die Herstellung von 212er, 216er und 220er Gegenstände wird Materialien 9. Grades erfordern. Es wird außerdem ein neues Artefakt-Material 9. Grades geben, welches für die 212er Gegenstände benötigt wird.
- Die momentan existierenden 200er und 208er Aufwertungen sind nun Aufwertungen 9. Grades und benötigen einen MK-9-Aufwertungsslot.
- Alle MK-8-Aufwertungsslots werden automatisch MK-9-Aufwertungsslots.
- Die neuen MK-9-Aufwertungskits können gegen MK-8-Aufwertungskits bei einem Händler getauscht werden.
- Die Anzahl der verschiedenen Missionen wird reduziert, die übrigen sollen sich aber mehr auf die Materialien fokussieren, die man wirklich braucht. Dafür werden einige Missionen in andere Grade verschoben, ein paar komplett entfernt.
- Die schlechteste Missionsqualität wird entfernt.
- Die Missionskosten werden an ihre Qualität angepasst.
- Alle “nicht Material-Missionen†(z.B. Händlermaterialien) werden nur noch eine Qualitätsstufe haben.
- Gefährtengeschenke gibt es nun nurnoch in den Missionen 1. – 5. Grades und bringen mindestens blaue Geschenke.
[spoiler=Weiterlesen]Individual Crafting Crew Skill Changes
Armormech:
New Grade 9 Armor Assembly Component
New Rating 200 & 208 Armor
New MK-9 Augment Kit
Rating 200 & 208 Endurance Armorings
Synthweaving:
New Grade 9 Synth Bonded Attachment
New Rating 200 & 208 Armor
New MK-9 Augment Kit
Rating 200 & 208 Mastery Armorings
Armstech:
New Grade 9 Arms Assembly Component
New Rating 200 & 208 Weapons & Offhands
New MK-9 Augment Kit
Rating 200 & 208 Barrels
Artifice
New Grade 9 Artifice Bonded Attachment
New Rating 200 & 208 Weapons
New Rating 200 & 208 Off-hands
Rating 200 & 208 Hilts
New Rating 200 & 208 Relics
New Dye Modules
New Color Crystals
Can now only craft Rating 136 (+41 stat) Crystals
All other Crystal Schematics have been moved to the archive section
All blue, red, yellow, green, and orange Crystals and Schematics have been removed from vendors. They are now trainable from the Artifice trainer at the following Grades*:
Grade 1: Blue Crystal
Grade 2: Red Crystal
Grade 3: Yellow Crystal
Grade 4: Green Crystal
Grade 5: Orange Crystal
*All crafted color crystals have had their costs adjusted to the appropriate Grade. Their Slicing material cost has also been replaced with Treasure Hunting materials.
We felt low level Crystals no longer had a purpose in the game, as such we removed them and enabled Artifice crafters to craft max level Crystals usable by all levels immediately.
Expertise Color Crystals are no longer trainable.
The following Color Crystal Schematics have had their skill requirement reduced to skill level 350:
White-Purple-Blue
White-Yellow-Orange
New rating 212 Relics can now be crafted by Artifice
In support of the new Relics being craftable we wanted to ensure Relics found in Operations are still superior to crafted and Mission Relics. As such we have changed the stat allocations of Relics found in Operations. The abilities of these Relics remain unchanged, however they now have an additional stat added on to them. DPS & Healing Relics have lost a little bit of endurance to gain Critical Rating, and Tank Relics have lost a little bit of Mastery to gain some Shield Rating.
Cybertech
New Grade 9 Cyber Assembly Component
New Rating 200 & 208 Earpieces
Rating 200 & 208 Mods & Enhancements
New Grade 9 Grenades
Biochem
New Grade 9 Cell Graft
New Rating 200 & 208 Implants
New Grade 9 Stimpaks, Adrenals, & Medpaks
A new Grade 9 Accuracy Stimpack will now be trainable, this Stimpack grants Accuracy and Critical Rating.
There will be no Grade 9 Accuracy Adrenal, the existing Accuracy Adrenal will remain unchanged to be replaced by the aforementioned Accuracy Stimpak.
All existing Shield/Absorb Adrenals have changed. They all now grant a shield that absorbs 20% of damage, up to a large amount of damage for 15 seconds. The shield ends either when the damage threshold is reached, or the duration ends.
Investigation:
Two Moderate, Abundant, Bountiful, and Rich Missions per Grade
Three Companion Gift Missions per Grade
Missions have a chance to reward a craftable armor or weapon Schematic if a critical result is achieved
Treasure Hunting
Mostly two Moderate, Abundant, Bountiful, and Rich Missions per Grade; there are some gaps we hope to fill in the future
Three Companion Gift Missions per Grade
Two Lockbox Missions per Grade that drop new lockboxes
Lockbox Missions will reward two lockboxes when a critical result is achieved
Lockboxes now always drop a small amount of credits
Lockboxes now drop a single item from the random drop tables appropriate to the Grade of the lockbox
Diplomacy
Mostly two Moderate, Abundant, Bountiful, and Rich Missions per Grade;there are some gaps we hope to fill in the future
Three Companion Gift Missions per Grade
Companion Gift Missions no longer grant light or dark side points
Wealthy Missions no longer grant light or dark side points
Underworld Trading
Mostly two Moderate, Abundant, Bountiful, and Rich Metal Missions per Grad;, there are some gaps we hope to fill in the future
Mostly two Moderate, Abundant, Bountiful, and Rich Fabric Missions per Grade; there are some gaps we hope to fill in the future
Three Companion Gift Missions per Grade
Slicing
Mostly two Moderate, Abundant, Bountiful, and Rich Missions per Grade;there are some gaps we hope to fill in the future
Two Lockbox Missions per Grade that drop new lockboxes
Lockbox Missions will reward Mission discoveries when a critical is achieved
Lockboxes contain a sizable amount of credits that sometimes offset the cost of the Mission.
Archaeology
Mostly two Moderate, Abundant, Bountiful, and Rich Missions per Grade, there are some gaps we hope to fill in the future
One vendor material Mission per Grade.
One Color Crystal Mission per Grade
Scavenging & Bioanalysis
Mostly two Moderate, Abundant, Bountiful, and Rich Missions per Grade, there are some gaps we hope to fill in the future
One vendor material Mission per Grade.[/spoiler]
Quelle: swtorcantina.de


